Εκπρόσωπος του Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής παρέστη στη συνεδρίαση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λάρισας την Τρίτη 29/9/2015 και εξέθεσε τα προβλήματα που υπάρχουν στην Ειδική Αγωγή και ιδιαίτερα το γεγονός πως σε όλα τα σχολεία του νομού Λάρισας λειτουργούν 3 τμήματα ένταξης τη στιγμή που οι γνωματεύσεις του ΚΕΔΔΥ ξεπερνούν τις 250.
Αποφασίστηκε να γίνει παράσταση στο Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το θέμα της ίδρυσης τμημάτων ένταξης και να αποσταλεί στα σχολεία ενημερωτικό του Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής για την ίδρυση και την λειτουργία Τμήματος Ένταξης.
ΣΎΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Ενημέρωση για την ίδρυση και την λειτουργία Τμήματος Ένταξης
Αγαπητοί συνάδελφοι,
με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για την σημασία της ίδρυσης και λειτουργίας τμήματος ένταξης στην σχολική σας μονάδα.
Τι είναι το τμήμα ένταξης;
Στο τμήμα Ένταξης φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ε.ε.α.) που χρήζουν περαιτέρω ενίσχυσης και καθοδήγηση. Πρόκειται για μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες και ως εκ τούτου, εκδηλώνουν προβλήματα συμπεριφοράς και χαμηλή σχολική επίδοση. Στα Τμήματα Ένταξης φοιτούν κατά προτεραιότητα μαθητές που φέρουν γνωμάτευση από δημόσιο διαγνωστικό φορέα (ΙΠΔ, ΚΕΔΔΥ). Επιπλέον, δύναται να φοιτήσουν και μαθητές που δεν φέρουν γνωμάτευση, κατόπιν ενημέρωσης και της σύμφωνης γνώμης του σχολικού συμβούλου Ειδικής Αγωγής, με υπεύθυνη δήλωση του γονέα.
Πως ιδρύεται ένα τμήμα ένταξης;
Απαραίτητη προϋπόθεση για την ίδρυση και λειτουργία του Τ.Ε. είναι να υπάρχουν τρεις (3) μαθητές σε όλο το σχολείο και όχι ανά τάξη με γνωμάτευση.
Κατόπιν,
α) Ο διευθυντής ενημερώνει τον σύλλογο διδασκόντων για τον ν.2817/2000 που ορίζει την έννοια των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών ώστε οι εκπαιδευτικοί να επισημάνουν τυχόν περιπτώσεις μαθητών που δεν έχουν καταγραφεί με σκοπό να συνταχθεί κατάλογος με τους μαθητές που ενδείκνυνται να φοιτήσουν στο τ.ε.
β) Ενημερώνονται οι γονείς των μαθητών για να συνεργαστούν στην διαδικασία αξιολόγησης των ε.ε.α. των παιδιών τους και καλούνται να υπογράψουν σχετική υπεύθυνη δήλωση.
γ) Επειδή η διαδικασία γνωμάτευσης στο ΚΕΔΔΥ είναι χρονοβόρα, λαμβάνονται παράλληλα υπόψη οι διατάξεις του Π.Δ. 603/83 (αρθρ. 10, παραγρ. 4-IV)
δ) Ακολουθεί συνεδρίαση του συλλόγου, κατά την οποία, προτάσσεται στην ημερήσια διάταξη ως θέμα προς συζήτηση: «Πρόταση ίδρυσης Τ.Ε.». Σε περίπτωση θετικής έκβασης και αποδοχής της πρότασης, ο σύλλογος εισηγείται προς την προϊστάμενη αρχή πχ Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης την ίδρυση Τ.Ε.
Η αίτηση κοινοποιείται και στο ΚΕΔΔΥ της περιοχής ώστε να υπάρχει θετική εισήγηση και από το ΚΕΔΔΥ προς την ΔΔΕ.
Πως γίνεται η διδασκαλία στο τμήμα ένταξης;
Στο Τ.Ε. χρησιμοποιούνται εναλλακτικοί τρόποι μάθησης και καθοδήγησης όπως συμβολικό-θεατρικό παιχνίδι, δραματοποίηση, μάθηση με υπολογιστή, διδασκαλία με χρήση αντικειμένων και εν συνεχεία γίνεται μετάβαση στο εικονικό και συμβολικό επίπεδο. Η διδακτέα ύλη επιλέγεται και διαμορφώνεται από τον εκπαιδευτικό του Τ.Ε. σε συνεννόηση με τον εκπαιδευτικό της γενικής τάξης με τροποποιήσεις και προσαρμογές στις ανάγκες των μαθητών του Τ.Ε.